۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۲۳:۱۷

مسئول مرکز ادیان تبلیغات اسلامی گلستان خبرداد؛

اجرای پویش اطعام دهی خانه های قرآنی اهل سنت گلستان

اجرای پویش اطعام دهی خانه های قرآنی اهل سنت گلستان

گنبدکاووس- مسئول مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: خانه های قرآنی اهل سنت گلستان با طبخ و توزیع غذای نذری ارادت خود را به پیامبر (ص) و اهل بیت ابراز کردند.

حجت الاسلام احمد کوثری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اهل سنت استان گلستان ارادت زیادی به پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت پاکش دارند و آن را منشاء قرآنی می‌دانند.

وی افزود: به مناسبت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) خانه‌های قرآنی اهل سنت گلستان با پخت و توزیع غذای نذری ارادت خود را به پیامبر بزرگ اسلام و اهل بیت پاکش ابراز کردند.

کوثری تصریح کرد: طبق احادیث، اهل سنت گلستان محبت به اهل بیت را مزد رسالت پیامبر و نشان دادن عملی این محبت را از نشانه‌های تقوا می‌دانند.

در همین رابطه روحانی اهل سنت و نماینده تبلیغات اسلامی گلستان در اینچه برون گفت: اهل سنت علاقه زیادی به پیامبر اعظم و فرزندان پاکش دارند و همه ساله با پخت غذای نذری در روز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) و هدیه اجر معنوی آن به روح پاک آنها این روز را گرامی می دارند.

عبدالغفور چرکزی افزود: در سالروز شهادت امام رضا (ع) ۳۲۰ پرس غدای گرم در خانه های قرآنی اهل سنت بخش اینچه برون طبخ و توزیع شد.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این مطلب که هزینه اطعام دهی با کمک خیرین اهل سنت و حمایت اوقاف استان انجام شد تصریح کرد: سنت اطعام دهی، خواندن قرآن و صدقه دادن در روز شهادت ائمه اطهار یک سنت قدیمی در بین اهل سنت استان گلستان است و قدمت دیرینه دارد.

اجرای پویش اطعام دهی خانه های قرآنی اهل سنت گلستان

کد خبر 5321640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha